Publicitatea romaneasca a adunat anul acesta 16 statuete “Nike” la festivalul din Slovenia, dintre care 10 Silver Drum, cinci Golden Drum si un Golden Drum Grand Prix. Mai mult decat atat, Saatchi & Saatchi Romania a ocupat pozitia a treia in topul celor mai bune agentii.
Vineri seara, la Grand Hotel Bernardin din Portoroz, a avut loc ceremonia de premiere a celor mai bune lucrari inscrise in categoriile TV, Press, Outdoor si Radio, categorii deschise doar pentru tarile din Noua Europa.
Agentia romaneasca Leo Burnett & Target a castigat doua premii Golden Drum cu lucrarea “Matrix”, realizata pentru Doncafe, si cu spotul “Nothing”, client eJobs (vezi spotul mai jos). Tot la categoria TV, au fost premiate cu Silver Drum agentiile Publicis – spotul “Headless” realizat pentru pufuletii Gusto, Grey Bucharest, cu lucrarea “Buy” pentru ClickNet, si Next Advertising, cu spotul “Feedabck is Fifty”, realizat pentru The Money Channel.
Grand Prix-ul categoriei TV a fost acordat agentiei cehe Kaspen, pentru spotul “Sharks” realizat pentru Maxxium Czech.
La categoria Press, Grand Prix-ul a ajuns in Romania, la agentia Saatchi & Saatchi, pentru seria de printuri “1961 Man”, “1961 Woman” si “1961 Boy”, brand Head & Shoulders. Saatchi & Saatchi a castigat si un Golden Drum cu lucrarile “Ketchup”, “Grass”, “Mustard” si “Hot Chocolate”, realizate pentru Ariel.
Tot un Golden Drum a castigat si agentia Publicis cu lucrarile “Waistcoat” si “Pullover” (Beretta), iar Cohn & Jansen | Ashley & Holmes a luat aur pentru seria de printuri “American Myth”, “European Myth” si “Japanese Myth”, realizate pentru Honda CBR Fireblade.
McCann Erickson a luat acasa un Silver Drum pentru printurile Nescafe “Sydney”, “Paris” si “Las Vegas”. Acelasi premiu a fost acordat agentiei TBWA\Merlin pentru lucrarea “Before & After”, realizata pentru Beko. Agentia locala Utopi