„Delfinul” functioneaza, dar nu se poate scufunda pentru ca n-are inspectia tehnica la zi. Acumulatorii submarinului au fost schimbati ultima oara in 1988. Autoritatile au promis acum cateva luni ca “Delfinul” va fi repus pe linia de plutire pana la sfarsitul acestui an, dar pana acum nu s-a facut nimic.
Nava se afla in “Dana 0” a portului Constanta de peste 12 ani. Toate instalatiile functioneaza in conditii optime, implicit motorul, pe care echipajul il porneste in fiecare zi timp de zece minute.
Singura problema care tine submarinul la mal este bateria, pentru achizitionarea careia exista inca de acum doi ani un precontract cu firma suedeza “VARTA”. Acumulatorul nu poate fi instalat insa decat dupa ce va fi efectuata revizia tehnica in urma careia se va da un aviz cu numarul de ore in care submersibilul va mai putea functiona.
Surse din cadrul Fortelor Navale sustin insa ca nimeni nu vrea sa repare submarinul pe bani putini. Acesta ar trebui dus pentru verificari in tara in care a fost construit ori in alte santiere navale acreditate, cum ar fi cel din Polonia.
Exista si alternativa ca specialistii straini sa fie adusi in Romania. Numai ca unul dintre motivele pentru care „Delfinul“ nu este verificat e refuzul polonezilor de a efectua revizii armamentelor de provenienta ruseasca. Constructorii rusi cer prea multi bani, iar prezenta acestora intr-un port militar al unei tari membre NATO ar fi privita cu suspiciune de aliati.
Adevarul „Delfinul” functioneaza, dar nu se poate scufunda pentru ca n-are inspectia tehnica la zi. Acumulatorii submarinului au fost schimbati ultima oara in 1988. Autoritatile au promis acum cateva luni ca “Delfinul” va fi repus pe linia de plutire pana la sfarsitul acestui an, dar pana acum nu s-a facut nimic.
Nava se afla in “Dana 0” a portului Constanta de pest