Companiile Orange Romania, Vodafone, Coca Cola HBC, Petrom, Nokia, Microsoft, Rompetrol, ING Bank, Procter&Gamble si BRD exceleaza in cultura de branding, potrivit practicienilor in management, marketing si comunicare care au participat la un studiu cantitativ desfasurat de Nielsen, ca parte a primei parti in programul Business Superbrands 2008, potrivit unui comunicat al BDR Associates, agentia care dezvolta in Romania programul Superbrands.
BDR Associates a prezentat marti, intr-o conferinta de presa, rezultatele primei etape a programului Superbrands, aflat in Romania la cea de-a treia editie si realizat pe baza metodologiei internationale Superbrands, ce urmareste sa gaseasca "modele de branding exemplare".
In studiul cantitativ Nielsen, respondentii au fost rugati sa ofere exemple de "business superbrands" in Romania, sa stabileasca importanta unor caracteristici pe care un "business superbrand" ar trebui sa le detina si sa mentioneze exemple, arata comunicatul de marti.
Potrivit acestuia, in prima faza a programului a fost propusa o lista preliminara de peste 900 de branduri, pe 34 de categorii de activitate, aceasta fiind supusa analizei membrilor Consiliului Business Superbrands 2008. "Conform rezultatelor preliminare ale programului Business Superbrands, primele companii care au demonstrat excelenta in cultura de branding in Romania sunt: pe criteriul Reputatie si prestigiu - Coca Cola HBC Romania, Calitate - Mercedez Benz Romania, Incredere - Marriott Grand Hotel, Diferenţiere pe piata - Orange Romania", precizeaza sursa citata.
In urmatoarea faza, brandurile eligibile pentru statutul de Business Superbrands reprezentative pentru mediul de afaceri romanesc vor fi invitate sa participe la realizarea celui de-al treilea volum Superbrands Romania. Companiile Orange Romania, Vodafone, Coca Cola HBC, Petrom, Nokia, Mic