Heineken Romania, producatorul de bere care a rulat anul trecut afaceri de peste 200 de milioane de euro, intentioneaza sa investeasca in 2009 circa 50 mil. euro in modernizarea capacitatilor locale de productie. Cel putin 10% din aceasta suma urmeaza a fi alocata fostei fabrici a producatorului Bere Mures.
Heineken Romania va realiza aceasta investitie in ciuda faptului ca grupul olandez a alocat anul acesta filialei sale locale peste 150 de milioane de euro, suma destinata achizitiei producatorului independent Bere Mures, dar si crizei financiare internationale, ale carei efecte se vor resimti in viitorul apropiat si in Romania, potrivit estimarilor reprezentantului Heineken Romania.
"Criza financiara nu ne va afecta planurile pe care le avem in Romania. Anul viitor avem planificate investitii de 50 de milioane de euro in modernizarea capacitatilor de productie, iar peste 5 milioane de euro din aceasta suma vor fi alocate fabricii din Targu Mures, respectiv in spatii de depozitare, tancuri de productie sau linii de productie si imbuteliere", a declarat Edwin Botterman, presedinte si CEO al Heineken Romania.
El a adaugat ca cele 50 de milioane de euro nu vor fi folosite in mod special pentru cresterea capacitatilor de productie, ci mai mult pentru modernizarea si renovarea unitatilor in care sunt produse brandurile Heineken, Gšsser, Silva, Ciuc, Golden Brau, Bucegi, Schlossgold, Gambrinus, Harghita si Hategana.
"Nu avem nevoie de o extindere a capacitatilor de productie nici anul acesta, nici anul viitor. Avem 7,3 milioane hectolitri capacitate de productie pentru vanzare si 7,7 capacitate tehnica de productie. Cred ca vom vinde mai mult de 6 milioane de hectolitri de bere anul acesta, daca includem si volumele Bere Mures", a spus Botterman.
Reprezentantul companiei ia in considerare si producerea unor branduri din portofoliu