Proprietarii site-urilor sau blogurilor, care utilizează muzică de pe internet şi intenţionează să promoveze produse sau servicii, ar putea plăti câte 2.000 lei pe lună drepturi de autor către Uniunea compozitorilor şi muzicologilor din România, anunţă Mediafax.
Potrivit unui proiect de Metodologie privind comunicarea publică a operelor muzicale prin internet, toţi cei care folosesc muzică de pe internet pe site-urile sau blogurile lor pe care au reclame, ar putea plăti lunar până la 2.000 de lei către Uniunea compozitorilor şi muzicologilor din România - Asociaţia pentru Drepturi de Autor (UCMR-ADA). Reprezentanţii Asociaţiei Furnizorilor de Conţinut din industria de Telecomunicaţii (ARONSA) susţin că “efectele noilor metodologii care ar putea sa intre in vigoare de luna viitoare vor fi devastatoare asupra majorităţii site-urilor sau blogurilor care utilizează muzica".
Demersul asociaţiei se referă la negocierile pentru stabilirea metodologiilor privind comunicarea publică a operelor muzicale prin Internet, aflate în dezbatere în cadrul comisiilor de negociere la ORDA - Oficiul Român pentru Drepturi de Autor.
Efecte devastatoare
Reprezentanţii asociaţiei susţin că "intrarea în vigoare a acestora la datele propuse, de 29 octombrie şi 14 noiembrie, ar însemna schimbarea viitorului utilizării conţinutului muzical în online-ul autohton".
"Spre exemplificare, daca în acest moment utilizarea pe internet a operei muzicale cu titlu gratuit (ascultare fără perceperea vreunui cost) era «taxată» cu 300 RON pe an, prin noile Metodologii se urmăreşte o majorare în medie de 15 ori pentru muzica de fundal şi 120 de ori pentru melodiile/clipurile postate pe site/blog cu link preluat dintr-un site UGC; acestea reprezentând doar remuneraţiile solicitate pentru drepturi de autor, urmând să avem de plătit suplimentar şi remu