Piaţa de radio atrage investiţii de peste un milion de euro în această toamnă, pentru lansări de posturi noi şi campanii de imagine pentru posturile consacrate, după ce în primele luni din acest an a crescut cu 26%. Chiar dacă schimbările economice de pe plan internaţional se fac simţite pe piaţa autohtonă de media, radioul pare a fi unul dintre canalele de comunicare neatinse de recesiune. Astfel, dacă luăm în considerare primii 20 de jucători de pe piaţa de publicitate (co
Piaţa de radio atrage investiţii de peste un milion de euro în această toamnă, pentru lansări de posturi noi şi campanii de imagine pentru posturile consacrate, după ce în primele luni din acest an a crescut cu 26%.
Chiar dacă schimbările economice de pe plan internaţional se fac simţite pe piaţa autohtonă de media, radioul pare a fi unul dintre canalele de comunicare neatinse de recesiune. Astfel, dacă luăm în considerare primii 20 de jucători de pe piaţa de publicitate (companii din sectoare precum telecom, auto şi retail), se observă că atåt numărul de clipuri publicitare difuzate de posturile radio, cåt şi încasările la tarife de listă (n.r.: fără discounturi) au fost mai mari faţă de anul trecut cu 15% şi respectiv 30%.
Potrivit datelor agenţiei Mediaedge:cia, piaţa de publicitate radio a crescut cu 26% în primele nouă luni ale acestui an faţă de perioada similară din 2007. „Ritmul de creştere a pieţei de publicitate radio îl depăşeşte pe cel al pieţei totale, care se situează sub 20%“, explică Florin Beldiman, research coordinator al agenţiei Mediaedge:cia. În acest context, Beldiman preconizează că, în acest an, încasările din publicitate pe piaţa de radio vor fi de aproximativ 39 de milioane de euro.
Dacă pånă acum cea mai mare parte din sumă era împărţită între staţiile trusturilor SBS Broadcasting (Kiss FM, Magic FM, One FM), Lagardère (Europa FM, Radio 21, Vi