Iniţiativa privată în România nu pare să aibă limite. Dacă ai bani, poţi construi inclusiv un sens giratoriu pe un drum european chiar dacă investiţia va provoca suficiente accidente cât să devină vedetă naţională.
Iniţiativa privată în România nu pare să aibă limite. Dacă ai bani, poţi construi inclusiv un sens giratoriu pe un drum european chiar dacă investiţia va provoca suficiente accidente cât să devină vedetă naţională.
La Sibiu, sensul giratoriu privat plantat în mijlocul DN 1 – E 68/E 81, a devenit realitate, complice fiind administraţia locală şi centrală aflată în slujba cetăţeanului. Astfel, singura şosea pe patru benzi din judeţul Sibiu a devenit spaţiu experimental pentru aleşii locali. După ce au amanetat afacerile imobiliare, următorul pas a fost făcut direct pe drumul naţional şi european. Aşa s-a ajuns că în comuna Şelimbăr, pe DN 1 la km 1 + 100, a fost construit un sens giratoriu. O investiţie privată care, potrivit explicaţiilor oficiale, va asigura accesul în viitorul parc industrial al comunei. Un parc industrial perfectat în urmă cu mai bine de cinci ani şi despre care nu se mai ştie nimic. Aceleaşi explicaţii oficiale susţin că, după finalizarea investiţiei, sensul giratoriu va fi dat în administrare Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR).
Trei bucăţi la 10 kmChiar dacă la demararea investiţiei reprezentanţii instituţiilor judeţene, mai mulţi parlamentari şi politicieni locali au privit negativ intenţia Primăriei Şelimbăr, lucrurile s-au rezolvat la Bucureşti. Principala critică viza apariţia celui de-al treilea sens giratoriu pe DN 1, pe o distranţă de numai 10 km, fapt care plasează judeţul Sibiu pentru Cartea Recordurilor la fragmentarea fluxului rutier. Suspiciunea legată de amenajarea sensului giratoriu este cu atât mai mare cu cât este amplasat în vârf de pantă, în mi