Albalact Alba Iulia (ALBZ), producatorul brandurilor de lactate Fulga si Zuzu, a achizitionat 77% din actiunile producatorului Raraul Campulung Moldovenesc, pentru a se putea extinde pe piata branzeturilor.
"Dupa experienta proiectului greenfield de la Oiejdea care a presupus mult timp, depasirea bugetului initial de investitii si costuri operationale mari pentru pornirea fabricii, am decis ca strategia cea mai buna pentru demararea productiei de branzeturi si expansiunea in piata este o achizitie locala", a declarat Raul Ciurtin, presedintele Albalact Alba Iulia, companie care a rulat in 2007 afaceri de peste 46 mil. euro.
Reprezentantii Albalact nu au dorit sa dezvaluie valoarea tranzactiei, iar conducerea producatorului Raraul nu a putut fi contactata pana la inchiderea editiei. Potrivit surselor din industrie, tranzactia este estimata insa la intre 3 si 4 milioane de euro.
In ultima parte a lunii septembrie, actionarii Albalact au aprobat refinantarea creditelor existente in valoare de peste 9,3 mil. euro si contractarea unor noi credite de 6,3 mil. euro. Creditele aprobate recent vor fi folosite o parte pentru achizitia a 77% din actiunile Raraul Campulung Moldovenesc si o parte pentru dezvoltarea proiectului logistic din Bucuresti si pentru dezvoltarea fermei Albalact de la Vaidei.
Albalact a anuntat intentia de a isi extinde portofoliul pe piata interna a branzeturilor de la finalul anului trecut, cand actionarii companiei planuiau investitii de aproximativ 2 mil. euro in modernizarea primei fabrici a companiei. Ulterior, acestia au decis sa transfere intreaga productie din fabrica veche a companiei in proiectul greenfield recent finalizat, urmand ca prima fabrica Albalact sa fie transformata intr-un proiect de real estate.
Reprezentantii Albalact intentioneaza sa investeasca peste 2 mil. euro pentru cresterea productiei de branz