Moment istoric: Romania devine exportator net de autovehicule. In acest an, peste 350.000 de vehicule vor fi trimise din Romania catre alte piete. Aproximativ 180.000 dintre acestea vor fi modele Dacia finite, restul rezultand din asamblarea colectiilor CKD, scrie Capital.Business Standard scrie insa ca piata auto din Romania a scazut cu 1,4% in primele noua luni ale acestui an fata de perioada similara a anului trecut, la 228.450 de unitati, fiind una dintre putinele din Europa Centrala si de Est care au consemnat un recul in acest interval.
CEO Vodafone: Romanii vor fi mult mai atenti cum isi cheltuie banii. Criza financiara internationala are o dimensiune mult prea mare pentru a nu avea un impact si in Romania, iar ajustarea de anul viitor a ratei de crestere a economiei locale, determinata de reducerea consumului, ii va face pe romani sa-si schimbe modul in care cheltuiesc banii, estimeaza Liliana Solomon, CEO al Vodafone Romania, citeaza Ziarul Financiar.
De ce universitatile din Romania nu fac parte din top 500 mondial. Desi bugetele facultatilor au crescut foarte mult in ultimii ani, nicio universitate romaneasca nu a ajuns intre primele 500 din lume in acest an. Nepotismul, birocratia si coruptia trag in jos sistemul universitar autohton. „Universitatea Bucuresti este singura din Romania care s-a calificat in analiza noastra, dar este clasata mai jos de pozitia 500“, a declarat, pentru revista Capital, Ben Sowter, Head of Research la QS.
Noua dezordine imobiliara. Bubble-ul imobiliar din Romania s-a spart. Piata e inghetata. Bancile nu mai dau bani, cumparatorii sunt in stand-by. Peste previzibila criza de maturizare a pietei imobiliare locale se suprapune cea internationala, care a blocat sistemul circulator al businessului: finantarea. Si, in conditiile in care nimeni nu poate anticipa cat va dura blocajul, companiile se vad