Toamna, când cei mai mulţi români îşi pun termopane pentru a-şi pregăti apartamentele pentru sezonul rece, unele firmele lucrează neglijent, riscând să fie reclamate pentru calitatea serviciilor prestate. Firmele care s-au specializat pe montarea de geamuri termopan înregistrează toamna, de câţiva ani, câştigurile cele mai mari din tot anul. Explicaţia: românii îşi înlocuiesc geamurile vechi cu unele cu profile PVC şi geamuri termopan, mai ales înainte de venirea anotimpului rece.
Confortul termic şi fonic sporit este calitatea cea mai apreciată la acest tip de geam şi pe bună dreptate. Dacă şi montajul este profesionist, atunci poţi să stai liniştit mulţi ani. Ce te faci, însă, dacă după montarea tâmplăriei şi a geamului termopan, observi primele semne ale defecţiunii lucrării? Normal, te interesezi care ar putea fi cauza şi suni la firma care ţi-a făcut lucrarea ca să remedieze problemele apărute cât mai curând. În plus, lucrarea este în garanţie, deci nu-ţi faci probleme pentru eventuale costuri suplimentare. Surpriză! În acest sezon, firmele au programate lucrările cu câteva săptămâni înainte, ceea ce face imposibilă detaşarea rapidă a unei echipe pentru lucrări ulterioare, la acelaşi client. Firmele evită să îşi respecte obligaţiile contractuale În acest caz, tot ce poţi face este să te aşezi la coadă, bazându-te pe promisiunea unei secretare că te-a trecut pe o listă de aşteptare. Dacă, totuşi, ţi-ai amintit de vorba „promisiunile sunt făcute ca să fie încălcate”, poţi să-ţi iei minime măsuri de precauţie: depui o reclamaţie la sediul firmei, cerând un număr de ordine, explici de ce eşti nemulţumit şi aştepţi din nou. Din experienţa mai multor „păţiţi”, firmele sunt mai „conştiincioase” odată cu depunerea reclamaţiei scrise. În plus, ai o dovadă la mână, iar o vizită la sediul firmei sporeşte şansele să te întâlneşti şi să vorbeşti cu persoanele d