Eveniment internaţional de marketing inovativ
Câţi dintre noi cumpără preferenţial produsele sau serviciile unei anume companii despre care se ştie că face eforturi pentru a veni în sprijinul comunităţii sau pentru că încearcă să îşi limiteze efectele nocive asupra mediului înconjurător ?
În România, comerţul şi comunicarea "verde”, precum şi businessul "verde” se află la început de drum. Conferinţa de CSR ( responsabilitate socială corporatistă) desfăşurată la Bucureşti la 20 şi 21 octombrie), cu titlul "Living the Green” ( "Trăind verdele”) a încercat să aducă în atenţia administratorilor de branduri tema responsabilităţii ecologice. La invitaţia Saga Business&Community şi a Luminiţei Oprea au răspuns afirmativ douăzeci de vorbitori internaţionali de la organizaţii prestigioase dar şi de la companii multinaţionale din zece ţări. Manageri de la Sony, Volkswagen, Enel, France Telecom Group, profesori de la şcoli de business din Norvegia, Anglia şi România, consultanţi pe probleme de etică de afaceri şi de economia pierderilor, reprezentanţi ai mass-media ( Lucian Mândruţă - ziarist de TV, business şi Media Trainer, Andreea Roşca – Director Business Press la Realitatea Caţavencu, Cristina Simion – Managing Director al Edipresse Group) au participat la cele două zile de seminarii unde interactivitatea nu a fost deloc neglijabilă.
Responsabilitatea are culoare ?
În vest "verdele” este mai mult decât o modă, e conştientizarea responsabilităţii pe care o avem faţă de natură şi afirmarea acestei responsabilităţi. În Anglia PR – ul e "verde” de multă vreme, iar în supermarketurile care vor să-şi afirme responsabilitatea pungile de plastic au fost de mult înlocuite cu plase de pânză care pot fi utilizate de mai multe ori. Resursele sunt limitate, trebuie să avem grijă de ele, iar spaţiul în care trăim este şi al copiilor noştri, nu