Companiile Orange, Danone, Ursus Breweries şi Renault şi-au scos la licitaţie bugetele de media în valoare de zeci de milioane de euro. Toamna a început palpitant pe piaţa de publicitate. O serie de licitaţii (pitch-uri) a bugetelor de media se derulează, stârnind agitaţie şi tensiuni. „Capul de afiş” este ţinut de pitch-ul organizat de operatorul de comunicaţii Orange. Bugetul anual este estimat la peste 17 milioane de euro. În finala licitaţiei au ajuns agenţiile Initiative Media (actuala firmă care furnizează serviciile de media pentru Orange) şi Zenith Media.
Această confruntare seamănă (dacă ne este permis) cu o finală de Champions League. Bugetul Orange este disputat de prima agenţie (Zenith Media) cu cea de pe locul secund (Initiative Media) din topul firmelor cu cele mai mari cifre de afaceri ale anului 2007. Rezultatul pitch-ului este aşteptat „din clipă în clipă”.
În aşteptarea rezultatului de la Orange să notăm cea mai tare mişcare a toamnei: grupul Intact a anunţat agenţia Zenith Media că nu va mai prelungi contractul în anul 2009. Decizia survine după ce trustul a constatat că anumiţi clienţi ai Zenith Media (mai cu seamă Nestle – L’Oreal) nu au consumat spaţii de publicitate pe măsura audienţelor pe care le au posturile TV ale grupului.
O „întâmplare” asemănătoare a mai avut loc cu mulţi ani în urmă, când clientul Procter&Gamble, nemulţumit de preţurile pe care le oferea Antena 1, şi-a mutat bugetul la Prima TV. După un sezon, părţile s-au împăcat. Aşa încât nu va mira pe nimeni dacă Intact şi Zenith „se vor pupa în Piaţa Independeţei”, chiar până la începutul anului viitor.
Ursus face mare pitch
Zenith Media rămâne în atenţia pieţei (doar e lider!) şi prin clientul său tradiţional Ursus Breweries, care se află în plină licitaţie pentru bugetul de media. La acest pitch fac prezentăr