Pe o piaţă extrem de concurenţială, tot mai multe companii romåneşti sunt obligate să îşi schimbe modelul de business antreprenorial pentru a putea promova în Liga I a afacerilor. Ioan Bălan este unul dintre antreprenorii romåni care au ales să rişte în anii ’90, investind în compania unde lucrase aproape 12 ani, Covalact. În timp, a preluat trei fabrici de lactate, iar mai apoi a våndut două dintre ele pentru a investi în dezvoltarea celei din Sfå
Pe o piaţă extrem de concurenţială, tot mai multe companii romåneşti sunt obligate să îşi schimbe modelul de business antreprenorial pentru a putea promova în Liga I a afacerilor.
Ioan Bălan este unul dintre antreprenorii romåni care au ales să rişte în anii ’90, investind în compania unde lucrase aproape 12 ani, Covalact. În timp, a preluat trei fabrici de lactate, iar mai apoi a våndut două dintre ele pentru a investi în dezvoltarea celei din Sfåntu-Gheorghe. Atunci cånd a luat aceste decizii de business, proprietarul a înţeles că, pentru a avea un viitor într-un sector extrem de disputat, cum este cel al lactatelor, Covalact avea nevoie, în primul rånd, de resurse financiare consistente. După mai mulţi ani în care a purtat discuţii cu diverşi potenţiali investitori, Bălan a decis, anul trecut, să våndă 70% din acţiunile Covalact fondului de investiţii american SigmaBleyzer. Dacă pentru unele companii intrarea unui investitor străin se traduce doar prin schimbarea acţionariatului pe hårtie, în cazul Covalact noul proprietar a adus cu el un nou sistem de management, cu proceduri clare, precum şi o puternică echipă de manageri (financiar, resurse umane şi vånzări), care să asigure propulsarea companiei într-o nouă ligă a businessului, cea corporatistă. Însă Covalact nu este un exemplu singular de companie autohtonă care a ales să-şi schimbe modelul de business antreprenorial.
Pe acest drum au mers şi