Între 2 şi 12 octombrie a avut loc Vienna Design Week, care şi-a propus să strîngă laolaltă designeri, agenţi economici, muzee, universităţi de artă şi alte instituţii, în vederea promovării designului austriac pe plan naţional şi internaţional. Designul se poate mîndri în Austria cu o bogată tradiţie, de la succesul legendar al scaunului Thonet Nr. 14 – nelipsit în nici una dintre cafenelele de acum un veac, din America de Nord şi de Sud pînă la Alexandria sau Bucureşti –, trecînd prin Wiener Werkstätte, şi pînă la înfiinţarea, în 1958, de către Karl Schwanzer a Institutului de Design (Österreichisches Institut für Formgebung, ÖIF). Ultimul punct de reper în această evoluţie îl constituie afirmarea, la sfîrşitul anilor ’90, a unei noi generaţii de designeri, din care fac parte Eoos, Thomas Hasenbichler, Lucy D., Sebastian Menschhorn, aws design, bkm, For Use, Martino Gamper, Reinhard Plank, Polka, Soda Designers, Walking Chair, Gerald Wurz ş.a. Pentru a înţelege interesul municipalităţii din Viena şi al Camerei de Comerţ din Austria pentru promovarea designului, este suficient să amintim faptul că, la sfîrşitul anilor ’80, Philipp Starck şi alţii au atras atenţia asupra potenţialului designului ca factor economic. Astfel se explică şi de ce Camera de Comerţ a iniţiat în ultimii ani studii cu privire la situaţia socio-economică a designului din Viena, urmate de lansarea programului „departure“ şi a unor platforme de prezentare a creaţiilor de design, precum „creativespace“ şi „Pure Austrian Design“. Toate acestea sînt menite să promoveze proiecte ale industriei creative şi să propulseze din nou designul austriac pe scena internaţională. Printre iniţiativele de acest gen se numără şi Festivalul Vienna Design Week, organizat de Neigungsgruppe Design (Tulga Beyerle, Thomas Geisler und Lilli Hollein). La înfiinţarea sa, în 2006, Neigungsgruppe Design îşi propunea