ARGEŞ. Ieri a fost dată în folosinţă artera subterană care leagă capătul de nord al centurii de ocolire a Piteştiului şi ieşirea spre drumul naţional Piteşti - Râmnicu-Vâlcea. Sursa: Dan Badea
Ieri-dimineaţă a fost dat în folosinţă pasajul subteran de la Bascov, cel care leagă capătul de nord al centurii de ocolire a Piteştiului şi ieşirea spre drumul naţional Piteşti - Râmnicu- Vâlcea. Construcţia acestuia a fost demarată după ce autorităţile au constatat că inaugurarea centurii ocolitoare a Piteştiului, din noiembrie 2007, a rezolvat doar parţial problema traficului infernal din capitala judeţului Argeş.
Mai exact, axul central al Piteştiului a fost descongestionat, însă sectorul de drum de la intersecţia drumului DN 7C Piteşti - Curtea de Argeş cu E81 Bucureşti - Sibiu era extrem de aglomerat, în special la orele de vârf şi în weekend.
Demarat în grabă, terminat cu întârziere
Şantierul pentru construirea pasajului a fost desfăşurat la două luni după deschiderea centurii şi cu două luni mai devreme decât era programat de autorităţile locale, pentru a se descongestiona traficul din intersecţia prin care circulă zilnic aproximativ 20.000 de maşini. Din cauza dificultăţilor pe care le-au întâmpinat muncitorii care lucrau în apropierea traficului greu, pasajul a fost inaugurat cu o săptămână mai târziu decât era planificat.
Lucrările au costat peste 12 milioane de euro, fiind finanţate de Ministerul Transporturilor. Acestea au fost executate de firma Astaldi, aceeaşi care a efectuat lucrările la Autostrada Soarelui şi la centura Piteştiului.
Pasajul are o lungime de 730 de metri şi face legătura între capătul de nord al centurii ocolitoare şi drumul naţional Piteşti - Râmnicu- Vâlcea, trecând pe sub drumul naţional care face legătura între oraş şi Curtea de Argeş. Odată cu darea în folosinţ