În prima jumătate a toamnei, Pro TV a atras cele mai mari volume de reclamă din partea multinaţionalelor, în timp ce Antena 1 a fost ocolită de Nestlé, L’Oreal şi Reckitt Benckiser. Topul celor mai activi zece clienţi publicitari pe televiziune, în intervalul 1 septembrie – 19 octombrie 2008, este dominat de companiile multinaţionale. Liderul detaşat este Procter&Gamble, cu 50.391 de reclame difuzate. Numai patru clienţi publicitari se regăsesc în acest top faţă de cel corespunzător aceleiaşi perioade a anului trecut: Procter&Gamble, Unilever, L’Oreal şi Danone.
Dintre „fruntaşi” lipsesc „numele grele” ale advertisingului: Coca-Cola, Colgate, Nestlé şi Romtelecom. Aceste companii au consumat mai puţine reclame tv faţă de anul trecut. Explicaţia ţine de planurile lor de comunicare şi de conjunctura de pe piaţă, aşa încât este prematur să tragem concluzia că bugetele s-au ajustat.
Dacă în topul din 2007 erau prezente două bănci - BCR şi ING –, în cel referitor la prima jumătate a acestei toamne nu se regăseşte nicio instituţie bancară. Motivele ţin, de asemenea, de conjunctura pieţei. Anul trecut, BCR se afla într-o campanie agresivă (în sensul bun al cuvântului) de rebranduire, în timp ce ING susţinea campania de atragere de aderenţi
la fondul privat de pensii. Aşadar, alte vremuri, alt consum de publicitate!
Totuşi, toamna asta este „tulburată” de concurenţa acerbă dintre cei trei operatori de telefonie mobilă: Orange (cu 12.226 inserţii tv), Vodafone (15.401) şi Cosmote (14.536). Anul trecut nu se aflau în „top 10”. Acum, cei trei ocupă poziţii fruntaşe în clasamentul celor mai vizibili clienţi pe tv. Orange şi-a lansat noua campanie de imagine, iar investiţiile sunt pe măsură, obţinând cel mai mare număr de puncte de audienţă în urban (8.497 GRP’30).
De ce s-a supărat Intact
Interesantă