Industria auto, vazuta foarte des ca un barometru al economiei mondiale, se indreapta catre o adanca recesiune cu vanzari si profituri in continua scadere.
Uzinele de productie isi inchid portile, numarul autovehiculelor fabricate este drastic redus, o parte din muncitori sunt disponibilizati si, drept urmare, actiunile companiilor inregistreaza dramatice scaderi pe bursele din intreaga lume.
"Nu ne asteptam ca piata sa mearga in jos atat de rapid", declara seful de vanzari al Toyota.
Totodata, folosind terminologia pasionatilor de motociclete, "cand intri intr-o curba, nu te uiti la ea, ci te uiti unde ai vrea sa fii cand iesi din acea curba", a declarat Ian Robinson, director de vanzari in cadrul BMW.
Durere imediata
Inainte de toate, sectorul auto trebuie sa se pregateasca pentru anul 2009 ce se asteapta a fi mult mai dificil decat anul 2008. In general, clientii se bazeaza pe creditare. Criza afecteaza astfel toate pietele din cauza normelor impuse de autoritati pentru a limita imprumuturile cetatenilor.
In Statele Unite, General Motors, Ford si Chrysler au primit ajutor guvernamental in valoare de 25 de miliarde de dolari, in scurt timp fiind nevoie de o suma mult mai mare ce va trebui injectata in piata.
De asemenea si industria auto din Europa considera ca aceasta actiune este necesara pentru a ajuta o companiile atrase in criza financiara mondiala.
Pregatiti pentru ce e mai rau
In mare parte, directorii companiilor privesc dincolo de recesiune vazand intr-un viitor apropiat vesti bune si venituri in crestere. Desi piata trece printr-o perioada foarte dificila, managerii si directorii au declarat ca sunt pregatiti pentru tot ce se va intampla.
"Intr-un fel sau altul, piata isi va reveni. Noi continuam sa investim in produse noi si am investit