Televiziunea a oficializat caietul de sarcini pentru alegerea regiei de publicitate pentru trei ani. Licitaţia va avea loc pe 5 decembrie şi sunt aşteptate cele mai puternice regii de publicitate. În 2009, TVR doreşte să obţină 12 milioane de euro din publicitate. Una dintre cele mai controversate prevederi din caietul de sarcini lansat de TVR se referă la faptul că regia de publicitate care va câştiga licitaţia trebuie să înceteze în termen de 30 de zile orice colaborare cu alte companii de televiziune. De asemenea, regia câştigătoare trebuie să nu aibă acţionari care să deţină participaţii la alte societăţi de televiziune.
Acestea sunt cerinţele obligatorii de selecţie. Cele două cerinţe pun regiile de publicitate într-o situaţie delicată. Astfel, majoritatea firmelor care operează în prezent pe piaţa românească au în portofoliul lor de clienţi staţii TV. Splendid Media, care a gestionat spaţiile de publicitate ale SRTV în ultimii trei ani (contractul se încheie la sfârşitul anului 2008), are pe lista de clienţi televiziunile tematice Etno TV şi Taraf TV.
C.L.I.R. Media este regia de publicitate a grupului Intact pe zona de TV, dar colaborează şi cu Telesport (trustul Realitatea TV). DBV Media House este regia de publicitate a televiziunii Realitatea TV şi, începând din acest an, şi cu OTV. Toate aceste regii, dacă vor participa la licitaţie (şi toate o vor face!) şi o vor câştiga, vor fi obligate să renunţe la vechii lor clienţi. Pentru Splendid Media, care ţine să-şi păstreze „titlul”, nu va fi mare scofală să renunţe la Etno şi la Taraf. Dar pentru CLIR sau DBV va fi o decizie greu de luat.
Regia de publicitate ARBO Media nu are nicio televiziune în protofoliu. Din această perspectivă, ARBO pare cea mai puţin expusă la astfel de compromisuri. Oricum, regia condusă de Silviu Ispas va participa la marea bătălie, dorind să-