Aviatia trebuie sa renunte treptat la combustibilii fosili in favoarea ecologicei energii nucleare, unul dintre avantaje fiind ca avionul de pasageri cu reactor nuclear "atasat" nu va trebui sa faca escale de realimentare.
Ian Poll, profesor al Universitatii Cranfield, a declarat pentru Times online ca solutia nucleara este cea mai potrivita pentru intensul trafic aerian de astazi.
Primul avantaj ar fi evitarea aterizarilor pentru realimenare, fiind posibile chiar si calatorii nonstop de genul Oslo - Sydney. Un alt mare plus este ca avionul cu propulsie nucleara nu ar inregistra emisii de carbon.
"Ne trebuie un model care nu este alimentat cu kerosen si cred ca avioanele cu propulsie nucleara sunt raspunsul pana in anul 2050. Succesul unui astfel de proiect a fost demonstrat in urma cu 50 de ani, dar cred ca vor mai dura inca 30 pentru a convinge lumea de necesitatea unei astfel de solutii", a declarat Poll.
Problema principala este leagata de pericolul pe care il constituie reactoarele. Potrivit cercetatorilor, in cazul unui accident, aceste reactoare ar urma sa fie parasutate.
Aviatia trebuie sa renunte treptat la combustibilii fosili in favoarea ecologicei energii nucleare, unul dintre avantaje fiind ca avionul de pasageri cu reactor nuclear "atasat" nu va trebui sa faca escale de realimentare.
Ian Poll, profesor al Universitatii Cranfield, a declarat pentru Times online ca solutia nucleara este cea mai potrivita pentru intensul trafic aerian de astazi.
Primul avantaj ar fi evitarea aterizarilor pentru realimenare, fiind posibile chiar si calatorii nonstop de genul Oslo - Sydney. Un alt mare plus este ca avionul cu propulsie nucleara nu ar inregistra emisii de carbon.
"Ne trebuie un model care nu este alimentat cu kerosen si cred ca avioanele cu propulsie nucleara