Mai este o luna doar pana la intrarea oficiala in campania electorala pentru alegerile parlamentare. In acest moment in care, teoretic, fiecare parlamentar care viseaza la un nou mandat apeleaza la intreg arsenalul ideologic si de P.R. pentru a-si cuceri si convinge electoratul, un grup de senatori fac publica o decizie nu doar nepopulara, ci impertinenta fata de majoritatea populatiei. A acelei parti a populatiei care a crezut, in Decembrie, ca, o data cortina ridicata, mizeria, minciuna si alte "componente" ale unei cutii a Pandorei spoite in rosu vor fi arse in piata publica.
Ce au facut, acum, senatorii? Au mai deconectat un fir din cele cateva care mai tin in viata ideea de deconspirare a fostei politii politice si a colaboratorilor ei. Cerand modificarea legii in asa maniera incat divulgarea de catre C.N.S.A.S. a unor informatii in afara cadrului legal - oricum, deja lipsit de permisivitate pana la asfixie - sa fie pedepsita cu inchisoarea de la sase luni la sase ani. Chipurile, pentru a proteja imaginea unor heruvimi cu carnet de partid care, prin intermediul unui angajat al C.N.S.A.S.-ului, riscau sa ajunga in gura presei si in ochii opiniei publice. Altceva oricum nu riscau pentru ca legea-geamana, cea a lustratiei, este bine ferecata la Camera Deputatilor - unde va ajunge si decizia senatorilor. In schimb, aceste personaje care se bucura de protectia senatorilor de la Comisia Juridica aveau la dispozitie, in cazul in care imaginea publica le-ar fi fost lezata, instanta, care ii putea solicita ziaristului tendentios dovada incriminatoare. Dar cum nu era exclusa surpriza ca omul de presa sa aiba intr-adevar dovada, dintr-o arhiva crezuta/visata distrusa, s-a impus o masura de protectie mult mai dura si mult mai sigura.
Cum s-ar putea traduce acest risc asumat de senatori acum, inaintea alegerilor? 1. Fie prin faptul ca decizia in sine are o im