Bancile romanesti esueaza in a-si folosi site-urile ca instrumente eficiente de PR, este concluzia unui studiu realizat de agentia de consultanta Selenis. Majoritatea site-urilor sunt deficitare la capitolele transparenta, design si principii de buna practica in comunicarea cu presa.
Studiul Selenis, realizat in perioada 20-24 octombrie, a presupus analizarea site-urilor corporate ale primelor 20 de banci romanesti (conform cotei de piata in functie de active), pe baza principiilor de buna practica in comunicarea cu presa, pe Internet, enumerate in lucrarile lui Jacob Nielsen.
Cele zece criterii dupa care s-a facut evaluarea site-urilor au fost: usurinta accesului la informatiile de presa, contacte de presa, comunicate de presa, imagini si ilustratii pentru presa, informatii de baza despre companie, echipa de conducere, aparitii in presa, responsabilitate sociala, instrumente de informare in timp real, raspunsuri la crize de imagine sau ingrijorari publice.
Potrivit acestor criterii, cele mai eficiente in relatiile cu presa sunt site-urile bancilor EximBank si CEC Bank, cu o conformitate medie de cate 35,85%. Pe locul al treilea, cu o conformitate de 32,08%, se situeaza site-ul Piraeus Bank Romania. UniCredit Tiriac Bank, Credit Europe Bank Romania si RBS Bank Romania sunt urmatoarele clasate in top, cu un procent de 30,19%. Pe locul al saptelea se situeaza Raiffeisen Bank, cu o conformitate de 28,3%, urmata de Banca Comercaiala Carpatica (26,42%), OTP Bank Romania (24,53%) si Bancpost (22,64%).
Banca Comerciala Romana si BRD – Groupe Societe Generale, primele doua banci in functie de cota de piata, nu se regasesc in top 10 cele mai eficiente site-uri in comunicarea cu presa.
Conformitatea medie a site-urilor cu principiile de buna practica in comunicarea cu presa a fost de 22,55%.
Datele de contact ale responsabilului de PR sun