Septembrie si octombrie, lunile de escaladare a crizei financiare pe plan global, nu au scazut vanzarile retailerilor de carburanti de pe plan local. Cu toate acestea, pentru anul viitor, estimarile prevad un ritm de crestere de 4-6%, aceasta fiind prima scadere de ritm dupa ani intregi de avansuri cuprinse intre 7-10%. Acesta este efectul crizei sau al maturizarii pietei?
"Vanzarile noastre de carburanti sunt similare celor inregistrate in luna septembrie a anului trecut. Monitorizam in permanenta piata interna, dar si evolutia pietelor internationale in incercarea de a determina care sunt potentialele efecte ale acestei crize si pentru a putea stabili un set de masuri pe care-l putem aplica in acest context. Obiectivul nostru este sa reusim sa ne indeplinim obiectivele si bugetele stabilite pentru anul 2008, desi actualul context este dificil pentru companiile petroliere, la fel ca si pentru celelalte companii. Ne vom concentra pe indeplinirea planului de dezvoltare, pe implementarea de programe vizand reducerea costurilor", au declarat reprezentantii filialei locale a grupului petrolier ungar MOL.
Aceasta stagnare a vanzarilor in septembrie a MOL Romania vine in contextul in care compania a anuntat si in primele sase luni inregistrarea unui volum de vanzari similar cu cel din 2007, an in care reteaua de benzinarii a companiei s-a redus in urma unui schimb cu Petrom. MOL are in administrare o retea de 125 de benzinarii in care a investit circa 150 de milioane de euro.
Nici OMV Romania, compania care controleaza circa 10% din piata de profil, nu s-a confruntat cu o reducere a vanzarilor in perioada septembrie-octombrie, interval care a dus la accentuarea crizei financiare pe plan international.
"Nu am observat o scadere a volumelor comercializate in statiile OMV in comparatie cu luna septembrie a anului trecut. Piata romaneasca este p