De la design de cărţi de vizită, Vasilachi a devenit director de creaţie la agenţia independentă GMP. Ştefan Vasilachi este un tânăr relaxat, puţin cam comod, dar ferm. A decis să renunţe la funcţia de Deputy Creative Director la Grey pentru a fi şeful creaţiei la agenţia GMP. Din prima zi de muncă la GMP Advertising, Ştefan Vasilachi a început să lucreze pentru un client mai vechi al agenţiei: PDL. E un lucru firesc, a început campania electorală.
Cu 15 ani în urmă, Vasilachi pleca din oraşul natal, Chişinău, la Bucureşti, pentru a urma liceul de arte plastice „Nicolae Toniţa”. Primul său job a fost la o firmă care făcea cărţi de vizită. „Era o firmă cu trei oameni: un şef, un şofer şi un angajat. Eu eram angajatul... Acolo am şi învăţat să lucrez pe calculator”, îşi aminteşte Vasilachi.
Printr-o întâmplare, în 2001 a ajuns la McCann Erickson, pe funcţia de art-director. A lucrat pe conturile Maggie, Nestle şi Loteria Română.
După doi ani a simţit nevoia să schimbe McCann cu Leo Burnett, unde a făcut echipă cu Carmen Tiderle, copywriter în acea vreme. Au fost „vremuri bune” la Leo Burnett. Spoturile pentru Altex, realizate de Vasilachi împreună cu Mihnea Gheorghiu şi Claudiu Dobriţă, au fost remarcate de public şi de industria publicităţii.
Cuminte şi devreme acasă
După aproximativ trei ani la Leo Burnett, în care i s-a reproşat că pleca „prea devreme acasă”, Vasilachi a fost concediat. „După ce am fost dat afară de la Leo, m-am mutat la «sanatoriul» Grey. Când m-am angajat acolo, la Grey era o megarelaxare. Era o agenţie în care aveai impresia că nu se întâmplă nimic.
Dar, după un timp, am început să muncim şi acolo”, glumeşte Vasilachi. Acolo a ajuns Deputy Creative Director, alături de Claudiu Dobriţă (copywriter).
Şi-a propus să-şi zugrăvească biroul