Prima editie a intalnirilor on-line de media si comunicare a avut loc pe 6 noiembrie, intre orele 14.00 si 16.00. Invitatul lui Iulian Comanescu, Serban Alexandrescu, asociat si director de creatie la Headvertising, a vorbit despre criza din publicitate, creatia pentru produsele fara avantaj competitiv, scrupulele profesionistilor din publicitate (atunci cand lucreaza pentru branduri mai putin "sanatoase") si campania electorala din Romania, apatica fiindca politicienii nu vor neaparat o participare importanta la vot. Referitor la modul cum va afecta criza industria advertisingului, Alexandrescu e de parere ca nu se pot face in momentul de fata estimari de scadere a bugetelor. Cele din zona FMCG ar putea fi la fel de mari ca si pana acum, fiindca romanii vor continua sa aiba aceleasi necesitati de baza.
Printre interlocutorii lui Serban Alexandrescu si ai lui Iulian Comanescu s-au numarat nume cunoscute din comunicare: Eliza Rogalski (Rogalski-Grigoriu), Calin Rotarus (ARBOinteractive), Dorothea Vanau (Hambar 18) Mircea Tomescu (Graffiti-Pleon), Florin Dumitrescu si Doru Panaitescu (independenti).
Cateva idei formulate in discutie:
- deja vu-urile din creatia publicitara sunt opera creativilor lenesi, dar si vina clientilor care vor sa faca un spot "ca ala cu..."
- e stresant sa faci campanii la produse care n-au specific sau avantaj competitiv, la oferte fara adresare clara. Totusi, uneori poti drege lucrurile din reclama, vezi cazul Nike, care a luat fata Adidas.
- e prea devreme ca sa estimam scaderi sau stagnari de bugete de publicitate, in acolada crizei economice. Serban zice totusi ca FMCG-urile vor continua sa mearga bine. Si se bucura ca Headvertising-ul s-a repozitionat in 2003 ca "what works best", cu accent pe eficienta campaniilor, cu alte cuvinte.
- cat de nasol e sa faci reclama unor lu