In timp ce in marile orase din Romania, serviciul rent-a car- functioneaza de ani de zile, la Braila abia acum se pune pe picioare o astfel de activitate. In ultimele luni, cei interesati sa inchirieze o masina, cu sau fara sofer, au putut apela la serviciile a doua firme care insa nu sint foarte cunoscute si nici nu au un parc de masini prea mare. Odata cu solicitarea unei societati de profil galatene, interesata sa deschida un punct de lucru la Braila, pe acest segment de piata, Primaria si-a pus problema reglementarii serviciilor de tip rent-a-car, pentru ca acestea sa se desfasoare in conditii legale, dar, in acelasi timp, sa fie incasate la bugetul local taxele aferente. Astfel, primarul municipiului a initiat un proiect de hotarire ce contine o propunere de Regulament de organizare si desfasurare a activitatii de transport in regim de inchiriere (rent-a-car), pe raza municipiului.
Potrivit acestui document, pentru fiecare operator de transport in regim de inchiriere, Serviciul de Transport Public Local de Calatori (STPLC) va elibera o autorizatie de transport cu valabilitate permanenta, dar cu obligativitatea vizarii anuale. Pentru fiecare autoturism detinut in proprietate sau pe baza de contract de leasing, STPLC va elibera o astfel de autorizatie, cu achitarea unei redevente anuale. Operatorul are obligativitatea afisarii la loc vizibil a tarifelor practicate, iar acestea trebuie sa fie inscrise in contractele de inchiriere. In ce priveste contractele, potrivit proiectului de hotarire, "acestea vor fi intocmite in baza prevederilor legale, cu prevederi clare si fara vicii ascunse, care sa duca la obligarea beneficiarului sa achite sume suplimentare". In cazul in care operatorul de transport in regim de inchiriere este implicat in accidente grave de circulatie din vina sa (mai exact, din cauza neasigurarii intretinerii corespunzatoare a autoturismul