Traseul arterei, cu termen de finalizare în 2011, este schimbat de aleşii locali în funcţie de criticile premierului. Sursa: Maria Craus
Autorităţile locale din capitala Moldovei au decis să suplimenteze numărul de benzi, de la două la patru, în proiectul centurii de ocolire a Iaşiului, odată cu criticile dure exprimate de premierul Călin Popescu-Tăriceanu în timpul ultimei sale vizite în judeţ. Consiliul Judeţean Iaşi, condus de PSD-istul Constantin Simirad, a înaintat recent guvernului o adresă prin care cere extinderea numărului de benzi şi acordarea de fonduri suplimentare. În funcţie de răspuns, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri va face studii privind construirea celor patru benzi pentru porţiunea cuprinsă între intersecţia şoselei cu Drumul European 583 şi intersecţia cu DJ248, spre Vaslui, şi va estima investiţia totală.
Modificări pentru evitarea zonelor populate
În proiectul şoselei de centură au fost introduse soluţii suplimentare şi devieri pe anumite porţiuni, unde condiţiile din teren nu permiteau executarea lucrărilor, pentru evitarea zonelor populate şi pentru fluidizarea traficului. Şoseaua de centură va începe din zona Metro. Varianta scurtă va merge pe malul râului Nicolina, şi nu prin zona Galata, cum era prevăzut iniţial, pentru ca două artere principale are oraşului, Canta şi Păcurari, să nu se supraaglomereze.
Conform noului plan, varianta pentru traficul greu va trece prin localitatea Uricani, va continua pe lângă localitatea Valea Ursului, va ocoli mare parte din localitatea Horpaz şi se va intersecta cu DJ248. De aici, varianta va continua până în oraş, pe şoseaua Nicolina şi bulevardul Poitiers şi, printr-o pasarelă, va intra în legătură cu drumul spre Tomeşti. „Şoseaua de centură va intra în municipiu doar prin zona Poitiers, pe un tronson de 3-4 kilometri, care va fi traseu comun pen