Internity, unul dintre cei mai mari retailer GSM de pe piata romaneasca , va avea pana la sfarsitul acestui an o retea de 120 de magazine, iar anul viitor preconizeaza ca va mai deschide inca 30 cu o investitie medie pe unitate de 40.000 de euro.
“In acest moment reteaua de magazine Internity numara 109 magazine, iar pana la sfarsitul acestui an speram ca vom avea 120, dar atingerea acestei cifre depinde de inaugurarea unor centre comerciale in luna decembrie. In caz ca proiectele vor fi amantate vom fi nevoiti sa amanam si noi “, a declarat pe Wall-Street, Costin Soare, retail director Internity.
Investitia medie intr-un magazin Internity se ridica la 40.000 de euro.
Potrivit acestuia, Internity si-a extins anul acesta reteaua prin forte proprii, insa daca se va ivi vreo oportunitate, compania si-ar putea mari numarul de magazine si prin achizitii.
Anul viitor principalii cinci jucatori vor continua politica de consolidare prin achizitionarea subagentilor profitabili, crede Soare.
“In 2009 nu cred ca vom vedea falimente in industria de retail GSM, ci s-ar putea asistam la noi achizitii pentru ca exista un numar destul de ridicat de retele care lucreaza ca subagenti , iar cel mai probabil acestia vor fi absorbiti de marii dealeri ai operatorilor”, a mai spus Costin Soare.
Principalele tranzactii de anul acesta au fost preluarea retelelor Proton si Vegastel de catre Vodafone si preluarea Plus GSM realizata de Ged Eastern Fund II, actionarul Fonomat.
Marjele de profit in retailul GSM sunt relativ scazute, companiile avand o marja de 10% pentru telefoanele comercializate fara conectare. Cea mai mare parte a business-ului este realizata prin parteneriatele cu operatorii , iar in viitor fidelizarea clientilor va deveni afacerea principala atat a operatorilor, cat si in cazul dealerilor.
“Pe telefoanele mobile vandute fara con