O firmă oferă gratuit 1.000 de ore de servicii IT organizaţiilor cu idei ingenioase. Membrilor companiei X3Studios le-au mai rămas 908 ore de lucru în design în folosul campaniilor româneşti Proiect1000 a fost lansat în septembrie, cu puţin timp înainte ca firma timişoreană să împlinească şapte ani de activitate. În numai 24 de ore de la lansare, proiectul a adunat zeci de susţinători şi peste 50 de cereri de construire a imaginii.
Organizaţiile non-guvernamentale, instituţiile de cultură şi tinerii cu afaceri start-up şi-au trimis ideile reprezentanţilor X3Studios, care le-au selectat pe cele mai interesante şi au început să lucreze voluntar pentru ele. „Mi-a plăcut mult iniţiativa studenţilor din Facultatea de Sociologie.
Ei au cerut un site pentru facultate şi nu pentru liga studenţească în care activau”, a spus Ştefan Szakal, director X3Studios. Alte iniţiative luate în considerare de companie sunt Festivalul de Teatru din Alexandria sau enciclopedia on-line curiozităţi.net, propusă chiar de un copil de 14 ani.
Ore de 50.000 de euro
Reprezentanţii companiei privesc Proiect1000 ca o invetiţie pe termen lung. „Începem prin design pro-bono şi sperăm să ne fidelizăm clienţii”, a spus Ştefan Szakal. Pentru clienţii obişnuiţi, preţurile percepute de companie sunt de 40 de euro pe oră şi nu sunt adaptate în funcţie de bugetele clienţilor.
Astfel, cele 1.000 de ore cedate de X3Studios sunt estimate la 50.000 de euro, iar la acoperirea lor lucrează 18 angajaţi. Secretul unui astfel de proiect constă în implicarea totală a susţinătorilor lui.
„Avem oameni care lucrează zece ore pentru contractele clasice, după care creează cu aceeaşi pasiune şi pentru proiectele pro-bono”, a mai spus Ştefan Szakal. „Nu avem copy-writeri, avem graficieni care vorbesc ca nişte copywriteri”, a adăugat acesta