Legea spune că, pe drumurile naţionale şi europene, accesul căruţelor este interzis. În timp ce prevederea aceasta nu opreşte căruţaşii, Poliţia Rutieră se mulţumeşte să dea amenzi, iar în cazul nefericit al unui accident „scoate“ şoferul vinovat.
Codul Rutier prevede că atelajele cu tracţiune animală nu au dreptul să circule pe drumurile naţionale şi europene, ci numai pe drumuri amenajate în acest scop. Încălcarea acestor prevederi se sancţionează contravenţional, iar la acest capitol poliţiştii rutieri doljeni au dovedit entuziasm, amendând 1.700 de căruţaşi în 2007 şi peste 1.800 în primele zece luni ale anului 2008. Potrivit oamenilor legii, anul acesta s-au înregistrat zeci de tamponări şi accidente soldate cu victime în care au fost implicaţi căruţaşi. În noaptea de sâmbătă spre duminică, o persoană a murit şi alte două au fost rănite grav, după ce căruţa în care se deplasau a fost lovită de un automobil în apropierea comunei Giubega, aflată pe DN 56, respectiv DE 79. Căruţaşul Silviu Ciuciulin, de 35 de ani, din Perişor, a murit pe loc, iar Lavinia Săpăceanu, de 35 de ani, şi Marian Băileştean, de 18 ani, pasageri în căruţă, au fost grav răniţi. În urma verificărilor poliţiştilor s-a stabilit că atelajul era semnalizat corespunzător. Semnalizarea corespunzătoare pentru circulaţia pe timp de noapte nu schimbă faptul că, în acest caz, căruţa se deplasa pe un drum interzis categoriei de vehicule din care face parte. Cine e de vină într-o astfel de situaţie? „Este vorba de culpă comună“, a apreciat comisarul Florin Cristea, din cadrul Poliţiei Circulaţie. Deşi căruţaşul nu are ce să caute pe un drum naţional sau european, şoferului îi pot fi găsite vinovăţii precum viteză excesivă, neatenţie la volan, conducere imprudentă, nerespectarea distanţei faţă de vehiculul din faţa sa. Fiind vorba de culpă comună, în cazul fericit în care nu există victime, şofe