Serviciul de posta rapida DHL a anuntat disponibilizarea a 9500 de angajati si reducerea volumului livrarilor interne, urmand ca incepand cu 30 ianuarie 2009 sa ofere exlclusiv servicii internationale de curierat rapid, relateaza presa externa.
Astfel, DHL lasa piata interna in mana rivalilor sai, desi se situeaza pe a treia pozitie ca volum al livrarilor, dupa FedEx si U.P.S. Criza economica a afectat puternic cele mai mari trei companii de curierat rapid din Statele Unite ale Americii: in trimestrul al treilea, numarul operatiunilor a scazut pentru prima data dupa declinul pieteti din 2001.
Initial, pentru a reduce efectele crizei economice, DHL intentiona sa externalizeze serviciile de livrare interna par avion catre UPS. Din cauza pierderilor de 1,5 miliarde de dolari inregistrate de la inceputul lui ianuarie 2008, Deutsche Post, compania germana ce detine DHL, a decis reducerea activitatii de curierat intern.
DHL isi va intrerupe la finele lui ianuarie serviciile de livrare terestra si par avion domestice pentru a se concentre pe operatiuni mai eficiente, cele internationale. Dupa ce a disponibilizat deja 5400 de angajati pe parcursul acestui an, DHL va inchide majoritatea centrele de livrare si va reduce numarul terminalelor de la 412 la 103.
Disponibilizarile si restrangerea activitatii ii vor permite lui DHL sa isi reduca costurile operationale de la 5.4 miliarde de dolari la mai putin de 1 miliard de dolari. Compania de curierat estimeaza valoarea costurilor de restructurare la 3,9 miliarde de dolari.
DHL va mentine in jur de 3000-4000 de angajati in posturile care se ocupa de curierat expres international. “Companiile de curierat au infruntat un an foarte dificil in Statele Unite [...] si acum trebuie sa ne urmarim interesele. Asta inseamna sa ne concentram pe ceea ce facem cel mai bine – livrari internationale”, a declarat J