Reţelele internaţionale BBDO şi Havas au concediat în SUA aproape 200 de angajaţi. Criza financiară influenţează şi piaţa internaţională a agenţiilor de publicitate care au început să concedieze tot mai mulţi angajaţi pentru a-şi reduce bugetele. În ultimele şase luni, advertiserii au devenit din ce în ce mai precauţi cu banii pe care îi investesc în promovare. Astfel că nu doar media tradiţionale au fost afectate de problemele economice (redacţiile internaţionale au renunţat la sute de jurnalişti, iar televiziunile au încetat să se mai aventureze în producţii spectaculoase şi scumpe), ci şi industria de comunicare: agenţiile de publicitate.
Soluţii nu sunt prea multe: fie concediază angajaţi, fie se orientează spre metode mult mai ieftine de câştig cum este e-mail marketingul.
Pierderile Chrysler se văd şi la BBDO
Agenţia BBDO Worldewide, parte a grupului Omnicom, a renunţat la aproape 150 de angajaţi din cadrul biroului din Michigan, Troy. Asta înseamnă 22% din totalul personalului (656 de “publicitari”).
Motivul a fost scăderea în vânzări a principalului client BBDO, producătorul auto, Chrysler. Agenţia din Michigan a realizat campaniile naţionale pentru Dodge şi Chyrsler şi pe cele ale mărcii Jeep până în aprilie 2007, când contul a fost preluat de firma Cutwater, parte a Omnicom.
În primele nouă luni ale acestui an, Chrysler şi-a redus bugetul de publicitate cu aproape 30%, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent, ajungând la 800 de milioane de dolari.
Compania a raportat săptămâna trecută că vânzările pe luna octombrie ale mărcilor Chrysler, Dodge şi Jeep au scăzut cu 34,9%, în comparaţie cu aceeaşi lună a anului 2007.
probleme în alte trei grupuri.
Problemele nu au început acum două luni. BBDO a făcut concedieri încă de la începutul anului, î