Diviziile locale ale producatorilor asiatici de produse IT&C, electronice si electrocasnice reduc procente considerabile din estimarile pentru anul fiscal curent, strategie adaptata la situatia globala de criza, care-si face, pe zi ce trece, tot mai simtita prezenta si in economia romaneasca.
LG Electronics Romania, reprezentanta din tara noastra a unuia dintre principalii producatori mondiali de electronice si electrocasnice, si-a revizuit cu 15% estimarile privind cresterea cifrei de afaceri pentru anul fiscal curent din cauza crizei economice, astfel incat compania va inregistra venituri de aproximativ 125 de milioane de euro.
Compania estima la inceputul acestui an vanzari de 140 milioane de euro, in crestere cu 35% fata de anul trecut, cand a raportat venituri de 104 milioane de euro.
“Rata de crestere pe care am estimat-o pentru acest an a cunoscut un usor declin, ca urmare a situatiei financiare globale. In prima jumatate a acestui an, am inregistrat o crestere de 30% pentru business-ul local. Suntem increzatori ca, pana la sfarsitul anului, totalul vanzarilor va inregistra o crestere de 20% fata de anul trecut,” a afirmat, pentru Wall-Street, Han Khyu, presedinte al LG Electronics Romania.
Potrivit acestuia, piata de electronice din Romania va fi cu siguranta influentata intr-o anumita masura de criza financiara globala. “Avand in vedere situatia curenta, ne-am revizuit targetul de vanzari pentru acest an cu 15% mai putin fata de ceea ce am estimat initial”, a mai spus presedintele LG Romania.
Producatorul se asteapta ca perioada Craciunului sa aduca o crestere a vanzarilor pentru brandul LG, in special pentru segmentul de televizoare LCD si cele cu plasma, dar si pentru cel de telefonie mobila.
De asemenea, BenQ Romania, filiala producatorului taiwanez de echipamente electronice, si-a bugetat pentru acest an mentinerea ci