Jose Bonito, portughezul care conduce din aprilie operatiunile Cadbury Romania, spune ca vrea sa orienteze compania si mai mult spre branduri. Una dintre primele masuri luate de grupul britanic a fost renuntatea la vanzarile vrac.
"De la preluarea Kandia-Excelent si pana acum ne-am concentrat pe activele operationale. Acestea, impreuna cu echipa si cu portofoliul de branduri din Romania reprezinta "asseturile" cele mai importante ale businessului local", spune Jose Bonito in primul sau interviu acordat presei locale.
Inainte de a veni in Romania, Bonito a condus timp de doi ani operatiunile Cadbury in Ungaria, coordonand in acelasi timp si distributia produselor companiei pe mai multe piete din Europa Centrala. El s-a alaturat Cadbury in urma cu aproximativ cinci ani, odata cu integrarea producatorului de guma de mestecat si dropsuri Adams, ca director de logistica pe piata din Spania. Ulterior, Bonito a preluat conducerea departamentului logistic pe zona Europa Centrala si de Sud.
Anul trecut, Cadbury a preluat 95% din actiunile producatorului local de dulciuri Kandia-Excelent, platind in total 60 de milioane de lire sterline (87,4 mil. euro). Tranzactia a marcat intrarea Cadbury pe piata romaneasca.
"Tehnic vorbind, integrarea Kandia-Excelent in Cadbury este acum finalizata. Investitiile pe care le-am realizat de la preluare si pana in prezent au vizat mai ales brandurile", afirma Bonito.
Primele schimbari aduse de Cadbury in acest business au vizat brandul Magura, care detine primul loc pe piata romaneasca a prajiturilor ambalate. Potrivit datelor companiei, prajiturile ambalate reprezinta cel mai dinamic segment al pietei pe care Cadbury Romania activeaza in prezent.
Dupa ce a lansat pe piata noi sortimente de prajituri ambalate, producatorul a investit in relansarea bomboanelor Silvana. Acestea din urma au fost preluate