» Portul Constanta a inregistrat cresteri de trafic, in ciuda crizei financiare mondiale.
Operatorii portuari asteapta cu infrigurare efectele crizei, care va lovi cu putere incepand de anul viitor.
» Sindicalistii nu se tem de concedieri masive, dar spun ca, in cazul in care vor aparea, nu vor putea fi impiedicate.
Paradoxal, in plina criza economica mondiala, portul Constanta inregistreaza cresteri de trafic. Cresterea fata de primele zece luni ale anului trecut este de 10%, ceea ce se traduce, in cifre brute, print-un trafic de peste 43,1 milioane tone (in perioada ianuarie-octombrie 2008). Este aproape dublu fata de cat se inregistra in urma cu numai cativa ani. Lucrurile ar fi aratat si mai bine daca n-ar fi existat greva de cateva saptamani de la cel mai mare terminal de containere. Angajatii, care au cerut majorari salariale de sapte milioane lei vechi, au intrerupt lucrul, iar traficul de containere pe primele zece luni ale anului 2008 s-a situat la 1.165.680 TEU-uri, in comparatie cu 1.286.589 TEU-uri, in perioda similara a lui 2007.
Directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta, Constantin Matei, a confirmat cresterea de zece procente a volumului de marfuri operate si tranzitate. "Chiar daca se va inregistra o diminuare a activitatii in economia nationala, acest lucru se va resimti in port abia la jumatatea anului viitor, caci contractele internationale de import-export sunt incheiate pe termen lung", a explicat acesta.
Nelinisti sindicale
La randul sau, presedintele Federatiei Nationale a Sindicatelor Portuare, Petre Costel, spune ca nici unul dintre cei aproximativ 14.000 de angajati din sectoarele de operare marfuri, infrastructura portuara, pilotaj sau servicii portuare nu are locul de munca amenintat, pe fondul actualei recesiuni, care a inceput sa se