Public affairs reprezinta, la nivel abstract, dialogul dintre spatiul politic, cel comercial si societate. Invitat la evenimentul PR Innovation & Strategy, Peter Lochbihler, directorul departamentului de Public Affairs al Pleon Europe, vorbeste despre implicatiile practice ale acestui domeniu.
Wall-Street: Dincolo de partea teoretica, care e programul tau in fiecare zi?
Peter Lochbihler: De cele mai multe ori ajung dimineata la serviciu si imi fac o lista cu ce am de rezolvat in ziua respectiva. Seara, cand plec, imi dau seama ca nu am rezolvat aproape nimic de pe lista pentru ca au aparut atat de multe lucruri neplanificate pe parcursul zilei. E o zona de lucru foarte flexibila, ai termene de lucru foarte scurte, sunt cazuri de care trebui sa te ocupi exact in ziua in care le-ai primit.
Daca nu vorbim direct de persoana mea ci de activitatile generale ale unui birou de public affairs, una dintre cele mai importante este monitorizarea. Este o activitate clasica, continua, care le revine angajatilor mai tineri. Cred ca este esential sa inveti cum sa faci o monitorizare buna.
Wall-Street: Ce monitorizati?
Peter Lochbihler: Pentru aproape toti clientii, parte din slujba noastra este sa monitorizam programele de dezvoltare la nivelul Uniunii Europene. In termeni practici, ne uitam pe website-urile institutiilor, urmarim comunicatele de presa, declaratiile de presa. Facem monitorizare de presa pe baza unor cuvinte-cheie, pentru a urmari se ce scrie despre un client sau despre o anumita problema. Facem analize calitative pentru a observa tendintele unei discutii, daca aceasta ia o noua directie, spre dreapta sau stanga.
Wall-Street: In afara de monitorizare, care sunt cele mai frecvente practici de public affairs? Spuneati ca ati lucrat mai bine de doi ani pentru o companie de pesticide. Ce ati facut pentru ei?
Peter Lochbihle