Jerry Yang, presedintele executiv al Yaho, si-a aratat optimismul in privinta viitorului publicitatii online, in ciuda faptului ca societatile de advertising infrunta cea mai dificila situatie economica din ultimii zeci de ani.
Yang a identificat trei tendinte majore pe piata publicitatii online in cadrul conferintei Engage a Internet Advertising Bureau, Londra. In primul rand, venitul realizat de companiile de online advertising din anunturi-imagine, precum bennerele, s-a diminuat semnificativ, intrucat firmele ce detin o marca inregistrata isi reduc bugetul alocat promovarii imaginii lor ca urmare a crizei financiare.
In al treilea trimestru al 2008, Yahoo a primit mai putine cereri pentru afisarea anunturilor-imagine. Ca atare, pretul lor a scazut cu 21% in T3, fata de trimestrul anterior, rezulta din indexul PubMatic AdPrice. Totusi, directorul executiv Yahoo! preconiceaza ca anunturile vizuale vor fi primul segmenl at pietei de advertising online ce se va redresa o data cu iesirea din criza economica actuala.
Al doilea trend subliniat de Yang se refera la cresterea utilizarii advertising-ului prin intermediul motoarelor de cautare care afiseaza linkuri sponsorizate, o consecinta a posibilitatii cuantificarii eficientei lor prin numarul de accesari. “Mediul actual este unul extraordinar si plin de oportunitati pentru piata de advertising. Si acum, si in timpul ultimei crize, numarul utilizatorilor a crecut exponential”, declara Yang. Conform statisticilor Yahoo!, stirile financiare si informatiile despre pretul caselor ocupa cea mai mare pondere in traficului motorului de cautare.
Eficienta publicitatii online prin link-uri sponsorizate depinde in special de dorinta consumatorilor de a gasi cu ajutorul Internetului cele mai bune companii sau produse pentru ei. In momente de criza comportamentul consumatorilor se poate schimba o data cu re