Aida Yespica • Categoriile de oameni foarte apasati de grija traiului sunt cele mai inecate in cultura televizuala, se arata in studiu • Televiziunea se mentine pe primul loc in ceea ce priveste informarea despre Spania si Italia cu 48 la suta in cazul informarii despre Spania a romanilor din Spania, si 56 la suta, in cazul informarii despre Italia a romanilor din Italia • Aida Yespica a devenit cunoscuta in ambele tari datorita emisiunilor L`isola dei Famosi si Supervivientes, variantele in italiana si spaniola a emisiunii Supravietuitorii
Circa 65 la suta dintre romanii din zona Madrid si 79 la suta din cei din Roma se uita "des" si "foarte des" la televizor, posturile TV fiind principalele mijloace de unde isi primesc informatiile, potrivit unui studiu realizat de Centrul de Sociologie Urbana si Regionala CURS, in perioada 7 iunie - 7 septembrie. Studiul privind "Afirmarea identitatii si integrarea socio-culturala ale emigrantilor conationali pentru munca in zonele metropolitane din Spania si Italia", realizat de CURS si coordonat de Dorel Abraham, s-a facut la solicitarea Bibliotecii Metropolitane din Bucuresti (BMB).
Potrivit studiului CURS, cultura romanilor migranti in Spania si Italia poate urma indeaproape modul de viata propriu categoriilor care lupta cu saracia si consuma enorm de mult timp pentru castigarea traiului.
Cercetarea precizeaza ca, in ceea ce priveste consumul de mass-media, televiziunea este cea care domina cultura migrantului. "S-a observat ca economia de timp a migrantului este puternic marcata de mobilizarea pentru castigarea traiului zilnic, ceea ce atrage dupa sine efectul evazionist al culturii televizuale. Categoriile de oameni foarte apasate de grija traiului sunt cele mai inecate in cultura televizuala", se arata in studiu. Astfel, gradul de vizionare a televiziunii este foarte mare. 65 la