Manele la maxim, aproape 100 km/h pe întuneric şi o ceartă cu taxatoarea pentru postul de radio. În plus, o cursă dublată, neatenţie sporită şi un tractor. Acestea sunt „ingredientele“ unui teribil accident rutier, soldat cu cinci morţi şi mai multe persoane rănite.
Şi, totuşi, instanţa a constatat că şoferul în cauză are o vină în producerea catastrofei rutiere de numai 40% şi, pe cale de consecinţă, l-a condamnat la un an de închisoare, cu executare în penitenciar. De partea cealaltă, se află şoferul tractorului, care circula cu o viteză de 30 km/h, cu două remorci neînmatriculate şi semnalizate necorespunzător. În mod ironic, judecătorii au considerat că acesta poartă 60% din vina pentru producerea accidentului. Omul a fost condamnat la trei ani de detenţie, tot cu executare în penitenciar. În prezent, cazul a ajuns în atenţia judecătorilor Tribunalului Constanţa, care vor pronunţa o soluţie în ziua în care se împlinesc exact cinci ani de la catastrofă. Nenorocirea a lovit pe 19 noiembrie 2004, în jurul orei 19.00, pe DN 3, Basarabi - Cobadin. Dumitru Stamat era şofer al SC Trans Tour SRL şi conducea microbuzul cu nr. B 31 TSG. La un moment dat, în zona kilometrului 226-850, Stamat a izbit tractorul condus de Gheorghe Gherghin.
Gonea cu 25,83 m/s
Mai precis, după cum au reţinut magistraţii Judecătoriei Medgidia, „a lovit cu partea din faţă-dreapta în partea din stânga-spate remorca a doua a ansamblului condus de Gherghin, după care a lovit prima remorcă, apoi roata din stânga a tractorului, după care s-a răsturnat pe partea stângă, în sensul opus de mers, provocând decesul a cinci victime“. Expertul tehnic a stabilit că şoferul microbuzului gonea cu 25,83 m/s, în timp ce viteza lui Gherghin era de 7,64 m/s. Alexandru Claudiu Albu, Nelifer Badîc, Gheorghiţă Capverde, Tudorel Mîrleneanu şi Alina-Alexandra Popa au suferit o moart