Retailerul de electronice si electrocasnice Flamingo estimeaza vanzari mai reduse cu 5% in 2008 fata de obiectivul initial si anunta o incetinire a dezvoltarii retelei de retail, cel putin pentru prima jumatate a anului viitor.
Compania a anuntat ca cifra de afaceri pentru primele 9 luni a urcat cu 56%, la 143 mil. euro, iar pana la finalul anului estimeaza ca va atinge afaceri de 200 mil. euro, cu 10 mil. euro mai putin decat anticipase la inceputul lui 2008.
"Ceea ce facem acum este sa apasam un pic pe frana. Pana in septembrie piata a evoluat conform asteptarilor noastre, cu o crestere de pana la 15%, dar din cauza a doua evenimente, criza financiara internationala si noile norme BNR ne asteptam la o descrestere relativa in a doua jumatate a anului", a declarat Dragos Simion, presedintele consiliului de administratie al Flamingo.
Flamingo estimeaza ca in prima parte a semestrului doi, incepand din luna august, a avut loc o scadere a pietei de electrocasnice, care va duce la finalul anului la vanzari egale cu cele din anul trecut, cand valoarea electronicelor si electrocasnicelor comercializate in Romania a trecut de 1,1 mld. euro.
Compania estimeaza, pe baza trendului observat in anii anteriori, ca finalul anului va aduce ca de obicei un varf al vanzarilor insa rezultatul din "perioada sarbatorilor" este greu de estimat.
"Pana acum nu a fost niciun an care sa nu aiba un varf in noiembrie-decembrie, iar vanzarile ar trebui sa creasca semnificativ, dar suntem pregatiti si pentru un scenariu negativ", a spus Simion.
In acest sens compania a anuntat ca va inchide in urmatoarea luna si in primul semestru din 2009 magazinele care nu prezinta o imbunatatire a profitabilitatii sau care au ajuns la maturitate, in sensul ca nu vor mai fi reinnoite contractele de inchiriere pentru spatiile comerciale din cauza cresterii preturilor chiriilor