Instituţia bancară nu vrea să-şi recunoască greşeala, pentru a nu achita amenda
Raiffeisen Bank a fost dată în judecată de o firmă din Constanţa, pe motiv că a refuzat efectuarea unei plăţi în numele acesteia, deşi, potrivit reprezentanţilor societăţii reclamante, banii necesari pentru respectiva tranzacţie existau în cont. Mai mult decât atât, Raiffeisen a înscris firma cu pricina în Centrala Incidentelor de Plăţi (CIP) şi nu vrea în ruptul capului să revină asupra acestei decizii.
În plină criză financiară şi în plin scandal legat de abuzurile instituţiilor bancare, judecătorii Tribunalului Constanţa trebuie să soluţioneze litigiul dintre SC TSC Combined Transport SRL şi Raiffeisen Bank. Iniţial, dosarul a fost înregistrat pe rolul Judecătoriei Constanţa 13897/212/2008, pe 8 iulie, însă, prin sentinţa civilă nr. 13930/19.08.2008, cauza a fost declinată către Tribunal. Concret, reprezentanţii SC TSC Combined Transport SRL cer anularea incidentului de plată înscris pe numele societăţii, în calitate de emitent la plata cu bilet de ordin, şi obligarea băncii la plata cheltuielilor de judecată. Totul a pornit de la suma de 8427,69 de lei. Pe 31 martie, TSC Combined Transport a emis un bilet la ordin în valoare de 8427,69 de lei, având scadenţa pe 20 mai, în favoarea SC Simorox Prod SRL. „Acest bilet a fost girat de primul beneficiar în favoarea SC Masterplast România SRL, fiind introdus spre decontare pe 20 mai, data scadenţei“, spun cei de la TSC. Totuşi, pe 20 mai, la ora 18.15, Raiffeisen a transmis cererea de înscriere a refuzului bancar în FNBO nr. 48535, suma refuzată fiind de 6.693,88 de lei. Reprezentanţii reclamantei susţin că banca a completat în mod eronat cererea de înscriere a refuzului bancar, pentru că, la data şi ora întocmirii actului contestat, societatea avea în cont suma necesară pentru decontarea biletului la ordin.
@