Problemele apasatoare cu care se confrunta industria auto din Europa devin tot mai vizibile pe agenda politica, intr-o perioada in care membrii Congresului american negociaza un plan de salvare care sa ii readuca pe linia de plutire pe producatorii de autovehicule din Detroit, grav afectati de criza economica, scrie Financial Times.
Dupa ce au avut parte de o primire destul de rece din partea oficialilor de la Bruxelles, executivii din industria de profil din Europa incep sa fie mai increzatori in faptul ca programul de redresare financiara in valoare de aproximativ 40 de miliarde de euro (50 de miliarde de dolari) finantat de Banca Europeana de Investitii (BEI) va fi pus in aplicare cat mai repede.
Detaliile planului de salvare finantat de BEI - initiat ca reactie la imprumutul in valoare de 25 de miliarde de dolari (19,7 mld. euro) oferit de guvern industriei de profil din Statele Unite - ar putea fi date publicitatii cel mai devreme saptamana viitoare, cand Comisia Europeana este asteptata sa aduca in discutie o serie de propuneri legislative destinate sa ajute industriile care inregistreaza probleme sa faca fata declinului economic international.
Producatorii de autovehicule sunt de parere ca ar trebui puse in aplicare si anumite masuri pe termen scurt, cum ar fi acordarea de stimulente financiare pentru soferii care aleg sa isi vanda automobilul vechi in schimbul unuia nou, cu scopul de a creste vanzarile tot mai reduse ale industriei.
Vanzarile de masini in Europa de Vest au scazut cu 15,5% luna trecuta.
Guvernul german intentioneaza sa inceapa in aceasta saptamana discutiile privind posibilitatea acordarii de garantii de stat producatorului de automobile Opel, pe fondul unei controverse politice foarte dure care exista deja in Germania cu referire la ajutorul de care ar trebui sa beneficieze intreaga industrie de profil din aceast