Razvan Hutanu Drepturile pasagerilor pe transportul aerian sunt reglementate la nivel comunitar prin Regulamentul (CE) nr. 261/2004, care ofera protectie pasagerilor pe transportul aerian.
Regulamentul se aplica atunci cand are loc unul din urmatoarele incidente: refuz la imbarcare; anulare zbor; intarziere prelungita; declasare; neinformare pasageri.
Daca pasagerul detine un bilet de avion valabil si soseste in aeroport pana la terminarea registrarii la ruta in aeroport si compania aeriana refuza imbarcarea din cauza depasirii numarului permis de pasageri, atunci compania aeriana este obligata sa propuna pasagerului alegerea intre: recompensa fara amenda a sumei biletului procurat, schimbarea rutei spre locul de destinatie sau schimbarea rutei pentru o data mai tarzie in concordanta cu dorinta pasagerului.
In aceasta situatie, transportatorul este obligat sa acorde o indemnizatie si sa ofere asistenta. Astfel, indemnizatia forfetara acordata pasagerilor refuzati la imbarcare impotriva propriei vointe este de: 250 Euro pentru zboruri de 1500 km sau mai mici; 400 Euro pentru zboruri cuprinse intre 1500 km si 3500 km si pentru zborurile intracomunitare mai lungi de 1500 km; 600 Euro pentru zboruri de peste 3500 km.
Asistenta consta in a alege intre urmatoarele variante: rambursarea costului biletului intr-un interval de sapte zile si un zbor retur la destinatia de plecare, cu o cursa convenabila sau un transfer pe o alta cursa spre destinatia finala in conditii comparabile si in cel mai convenabil timp sau un transfer pe o alta cursa spre destinatia finala in conditii comparabile, la o data ulterioara, stabilita de comun acord, sub rezerva disponibilitatii locurilor.
De asemenea, pasagerilor li se vor oferi gratuit: gustari si posibilitati de odihna tinandu-se cont de durata asteptarii; o cazare in cazul in care perioada de