Săptămâna trecută, serviciile de ambulanţă din toată ţara au fost luate la „puricat” de comisii de control. În urma acestui control, a reieşit că Ambulanţa Braşov îşi desfăşoară activitatea conform legislaţiei în vigoare, singura problemă fiind lipsa de personal. Controlul a fost efectuat la Braşov de o comisie mixtă, alcătuită din cinci specialişti de la Autoritatea de Sănătate Publică (ASP), un reprezentant de la Casa de Asigurări de Sănătate (CAS) şi un reprezentant din cadrul Prefecturii. Controlul a avut în vizor câţiva indicatori, comisia trebuind să evalueze calitatea şi eficienţa actului managerial, felul în care răspund serviciile de ambulanţă urgenţelor, dinamica de personal în ultimii trei ani, precum şi modul în care colaborează Ambulanţa cu alte structuri, ca Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă, Poliţia etc. Totodată, au fost verificate şi indicele de utilizare a noilor ambulanţe primite de la minister, precum şi foile de parcurs ale acestora. Problema cu care se confruntă acum Ambulanţa Braşov este personalul insuficient, Serviciul funcţionând cu mai puţin oameni faţă de normarea realizată prin ordinul ministrului. Potrivit reprezentaţilor Autorităţii de Sănătate Publică a judeţului Braşov, „SAJ funcţionează subnormat cu acordul sindicatului. În 2008, SAJ Braşov are aprobat în statul de funcţii un număr de 336 de posturi faţă de 443,5 ce reies din normarea realizată în conformitate cu ordinul ministrului”.
În ceea ce priveşte ceilalţi indicatori, în cadrul Ambulanţei Braşov angajările de personal s-au efectuat conform prevederilor în rigoare. Nu sunt probleme nici la organizarea şi funcţionarea dispeceratelor, potrivit rezultatelor controlului efectuat, angajaţii acestuia răspunzând prompt tuturor apelurilor.
Un alt indicator urmărit de comisie a vizat gradul de utilizare al ambulanţelor primite de la minister, dar şi dotarea acestora