Hotelul de cinci stele Radisson SAS de pe Claea Victoriei din Capitala inregistreaza deja profit operational, desi au trecut abia doua luni de la deschiderea oficiala, alte patru luni unitatea fiind in perioada de soft-opening.
"Hotelul inregistreaza deja profit operational. La nivelul lantului avem nevoie de un venit mediu pe camera de 55 de euro pentru ca hotelul sa fie pe profit", a spus Torbjorn Bodin, general manager Radisson SAS, fara a preciza insa la cat se ridica venitul mediu pe camera in cadrul hotelului.
Potrivit unui studiu Deloitte, venitul mediu pe camera al hotelurilor din Capitala in perioada septembrie 2007-septembrie 2008 a fost de 73 de euro, cu 8,2% mai scazut fata de aceeasi perioada anterioara.
Desi criza financiara a dus la o diminuare a gradului de ocupare la nivelul intregii piete, iar Radisson SAS nu si-a atins gradul de ocupare estimat initial, Bodin este increzator in ceea ce priveste ocuparea pozitiei de lider de piata, care este in prezent detinuta de JW Marriott.
"Cu siguranta ca o parte dintre clientii actuali vin sa testeze produsul, dar cred ca vom avea continuitate in acest sens. Am incheiat deja circa 150 de contracte corporate pentru anul viitor", a spus Bodin, care a afirmat ca pe langa o scadere a cererii, anul viitor ar putea aduce si o diminuare a perioadei petrecute de un client la hotel.
Bodin nu se asteapta insa la o scadere dramatica a acestui indicator si considera ca principalul motiv pentru care piata ar putea sa scada nu este reprezentat de criza, ci de numarul mai mare de zboruri in si dinspre Romania, care ofera o mobilitate mai mare.
"Un client petrece in medie 2,5 nopti la Radisson SAS. Este o medie buna avand in vedere ca Bucurestiul este o destinatie de business. S-ar putea ca acest indicator sa scada putin, la 2,4-2,3 nopti, dar nu neaparat pe fondul crizei, cat mai ale