Grupul Leo Burnett Romania a trecut in ultimele luni printr-un proces de restructurare care include disponibilizarea unor angajati, reorganizarea diviziilor si a structurii de management. In conditiile in care o parte din companiile grupului ar putea incheia anul cu profituri in scadere, Stefan Iordache, COO Leo Burnett, mizeaza pe seniorii din companie si pe amanarea costurilor.
“A fost un an atipic pentru noi pentru ca am facut modificari interne de structura”, a spus, pentru Wall-Street, Stefan Iordache. Daca in ianuarie 2008 Iordache anunta o echipa de 200 de oameni, la inceputul lui 2009 numarul acesteia va fi de aproximativ 160, in conditiile in care in portofoliul grupului a fost adaugata recent o noua companie – TruMedia Research, specializata pe masurarea audientei in-store.
Schimbari considerabile au fost realizate in cadrul agentiei de publicitate Leo Burnett, care va avea in ianuarie “putin peste 70” de oameni, cu aproximativ 30 mai putini decat la inceputul lui 2008. Iordache explica aceasta diferenta prin prisma a doi factori: disponibilizarea unui numar de angajati si crearea unei divizii distincte – LB Support Group, care contine departamentele administrative ale Grupului Leo Burnett, care faceau parte initial din agentia Leo Burnett.
Mai mult decat atat, o parte dintre angajatii agentiei de publicitate au fost transferati la compania de media Starcom MediaVest Group si la proaspat lansata TruMedia Research.
Dintre persoanele disponibilizate, cei mai multi au fost juniori, spune seful Leo. “Am dori sa lucram mai degraba numai cu seniori. Si, de altfel, ne-am si ajustat structura interna astfel incat sa nu mai avem asistentul asistentului, ci o raportare de la manager catre director. Mai putini executivi, sau chiar deloc”.
Potrivit lui Stefan Iordache, care este si presedinte al Uniunii Agentiilor de Publicitate din Rom