Festivalul Internaţional de dans contemporan, eXplore Dance Festival (Bucureşti, 14-19 octombrie), organizat de Asociaţia Artlink, a ajuns la a treia ediţie şi a stat anul acesta sub semnul unei idei, sharing, care nu s-a aflat neapărat la baza fiecărui spectacol din festival, dar a constituit substratul conceptual al întregii manifestări. Dacă prima ediţie avea o problematică specifică (creaţia coregrafică văzută din perspectiva femeii-coregraf aflate la început de drum), iar ediţia de anul trecut îşi propunea să traseze diverse direcţii filtrate prin prisma ideii de identitate, anul acesta Festivalul eXplore a fost conceput ca un context al întîlnirilor unor creatori care au venit cu propuneri foarte diferite. În centrul discursurilor artistice prezente la festival nu au mai stat doar eternele concepte fixe, gen corp, mişcare, identitate, sau, chiar dacă au fost prezente, faptul că s-au aflat într-o „plasă“ a diversităţii interogative a dat fără îndoială mai multă vigoare manifestării, iar spectatorilor, cărora li s-a oferit posibilitatea de a dialoga direct cu artiştii, li s-a pus la dispoziţie o paletă diversă de opţiuni estetice. Corpul nu a mai fost privit ca realitate construită strict pe baza unor factori culturali, el a fost prezentat, prin discurs coregrafic, ca realitate materială, brută, care se vinde (Meat Market, coregrafia Marcel Leeman – Elveţia). Corpul ca realitate expusă, performativă, fragilă, caricaturalăa fost plasat sub semnul unor interogaţii care vizau aspecte precum contextul performativ, valabilitatea schemelor conceptuale tradiţionale, polarizarea sexuală sau pur şi simplu, condiţia performerului (’50/’50, coregrafie şi interpretare Mette Ingvarsten). Acestea ar fi spectacolele din festival în cadrul cărora apar abordări ale corpului, văzut însă prin intermediul unor relaţii care au diversificat problematica prezentată în cadrul