Din cauza crizei financiare grave care a lovit Statele Unite, Moş Crăciun a devenit un simbol pe cale de dispariţie.Criza financiară care a zguduit din temelii Statele Unite ale Americii l-a lovit grav chiar şi pe Moş Crăciun, care s-a pomenit peste noapte şomer. Peste jumătate dintre sosiile Moşului au rămas fără o slujbă. Cel puţin aşa rezultă dintr-un studiu dat publicităţii de „Amalgamated order of real bearded Santa“ - „Ordinul amalgamat al adevăraţilor Santa Claus cu barbă“), care are 700 de membri. „Faţă de anul trecut, solicitările s-au redus la jumătate“, a declarat dezamăgit Nicholas Trolli, care reprezintă membrii asociaţiei. Cum era de aşteptat, de vină este criza financiară şi economică, din cauza căreia tot mai multe întreprinderi, magazine şi familii nu îşi pot permite să achite 125 de dolari pentru a apela la serviciile Moşului pentru o oră. Pentru a ieşi din acest impas, Trolli propune ca Santa Claus să nu mai fie prezent toată ziua în magazin, cum se întâmpla până acum, ci doar pentru perioade scurte de timp. „De exemplu, ca să le citească micuţilor o poveste de Crăciun“, a spus Trolli.
Criză de „lumină“ Criza face victime chiar şi printre enormii Moşi Crăciun de plastic iluminaţi multicolor, care domină marile magazine şi primării de dincolo de Ocean. Un caz tip este cel al orăşelului Bay City, din Michigan, unde primarul Charles Brunner a fost obligat să umble la buget. Bay City are 34.000 de locuitori, iar de Crăciun, parcul aflat de-a lungul râului care traversează oraşul este transformat în regatul magic al lui Moş Crăciun. Totul este feeric, de la steluţele luminoase din pomi, la renii care „defilează“ pe aleile parcului, de la ornamentele tradiţionale care atrag zeci de vizitatori, la soldaţii din tinichea. Însă, tot acest show costă 75.000 de dolari, Brunner fiind nevoit să renunţe la această tradiţie. „Sper ca vreun particular să