Stolojan e fan IHT, Iliescu e internaut, Năstase a renunţat la print, Prigoană citeşte numai ce-i spune fiul Honorius, Vosganian se informează cu o zi întârziere
România ocupă locul 3 în Europa ca vânzări pentru “Art&Decoration“ şi “Science et Vie“, locul doi în Europa Centrală şi de Est pentru „The Economist” şi locul 3 pentru „Financial Times“.
„Science et Vie“ are un abonat în satul Urvind din judeţul Bihor, subscrierile la revista de haute couture “Vogue“ sunt indispensabile pentru lumea bună din Bacău şi Odorheiu Secuiesc, la fel cum e „Paris Match“ la Vaslui, abonamentele la “The Economist“ au pătruns până în Slatina şi Brăila, cele la „Financial Times“ în Galaţi şi „Fortune“ are priză în Suceava. Iar pentru politicienii dâmboviţeni, expaţi, bancheri şi milionari, lecturarea presei internaţionale face parte din rutina de zi cu zi. În total, pe piaţa românească sunt prezente aproape 700 de titluri străine, de la publicaţii celebre, până la produse de nişă precum ”Astronomy magazine” şi „Parapente magazine”. Cotidianele pleacă zilnic cu avionul către România din Paris, dar şi din Frankfurt şi Liege, însă din cauza diferenţei de fus orar şi a izolării estului Europei de Occident pe harta zborurilor, aeronavele nu aterizează pe Otopeni decât în jurul orelor 11.00-15.00, cu excepţia cursei speciale TNT care aduce la ora 9.00 cotidienele „Financial Times“ şi „International Herald Tribune“.
Din cauza aglomeraţiei de pe DN1 şi a traficului haotic din Bucureşti, presa străină ajunge la chioşcurile de ziare din “downtown“ în cel mai bun caz pe la 18.00-18.30. Abonaţii îşi primesc ziarele acasă de-abia dimineaţa, a doua zi. În cazul revistelor, fiindcă informaţia din ele nu se perimează atât de uşor, sunt aduse cu TIR-urile, transportul fiind mai ieftin decât cu avionul. De obicei, în maximum trei zile de la lansarea lor în ţara de origine