LA NEVOIE • FIRMA LUI CULAI COJOCARU PUNEA LA DISPOZIŢIE SPECIALIŞTI ÎN IMAGINE
Astfel că Direct în Rai dădu lovitura pe piaţa de profil, oferind pachete de servicii funerare complete. Contra unei sume piperate, firma se ocupa de toată afacerea: de la luarea mortului de acasă până la ultima lopată de ţărână aruncată peste sicriu. Erau, în funcţie de preţ, desigur, şi pachete parţiale. La acestea, partea religioasă rămânea în grija clientului. În general însă erau preferate pachetele complete. Omului cu bani i se dădea la început, când contacta Departamentul de marketing al firmei, un pliant. Din el îşi putea alege nu doar serviciile, dar şi calitatea lor. Putea opta, de exemplu, între diferite grade de confort al sicriului. Avea la dispoziţie sicrie simple, din lemn de stejar, pentru cei care ţineau la tradiţiile strămoşeşti. Dar şi sicrie frigorifice, în stare să păstreze ani întregi temperatura sub zece grade graţie unor baterii fără moarte, folosite de americani la modulele trimise pe Lună. Pentru că erau foarte scumpe, clienţilor li se oferea drept bonus o trusă de machiaj pentru cel decedat, cuprinzând cinci flacoane de fond de ten şi un pacheţel de hârtie de demachiat în cazul în care răposatul ar fi vrut să nu i se usuce pielea. Putea opta, de asemenea, între diferite trăiri artistice ale bocitoarelor, actriţe de meserie. Se înţelege că bocitoarele care abia absolviseră Academia de Artă Teatrală costau mai puţin decât cele care debutaseră deja în teatru sau în cinematografie. Actriţele consacrate costau foarte mult. Iar dacă aveau şi un premiu de interpretare la Festivalul de la Cannes te făceau să scoţi din bancă suma necesară unui Mercedes. După ce, de obicei, clientul tranşa rapid chestiunea (vreau pachetul cel mai scump!), semna contractul, achita suma (cash sau prin bancă), lăsa un ciubuc domnişoarei de la marketing, împreună cu o carte