Comertul online va avea in perioada Sarbatorilor de iarna cea mai redusa rata de crestere din ultimii ani, preconizeaza eMarketer.
Bazandu-se pe statisticile furnizate de catre Departamentul de Comert (DC) al Statelor Unite ale Americii (SUA), eMarketer estimeaza ca tendinta de temperare a expansiunii comertului online va continua si anul viitor.
Datele guvernamentale arata ca volumul tranzactiilor online a crescut numai cu 4,6% in cel de-al treilea trimestru (T3) al 2008, comparativ cu aceeasi perioada a 2007. Per total, pentru 2008 se estimeaza o valoare totala a vanzarilor online de 137 de miliarde de dolari, in crestere cu numai 7,2% fata de anul trecut. In 2007, comertul online a avut o expansiune semnificativa, anume 19,8 puncte procentuale fata de anul precedent.
Incetinirea expansiunii comertului online este nu numai o consecinta a maturizarii pietei, ci si un efect al crizei financiare. ComScore, o companie ce evalueaza activitatile de e-commerce, considera ca reducerea consumului la necesitatile de baza este principala cauza a situatiei actuale.
Conform ComScore, familiile cu venituri anuale sub 50.000 de dolari, ce realizeaza in general aproximativ 21% din tranzactii, au alocat o suma cu 3% mai mica in T3 pentru cumparaturi virtuale. Familiile cu venituri intre 50.000 si 100.000 de dolari, ce detin o cota de 45% din vanzari, au cheltuit online doar cu 1% mai mult in T3.
eMarketer se asteapta la tranzactii online in valoare de 30,3 miliarde de dolari pentru noiembrie si decembrie 2008, ceea ce inseamna o crestere de numai 4% fata de anul trecut.
Companiile de retail prin e-commerce iau masuri pentru a contracara efectele crizei. Shopzilla, unul dintre cele mai mari situri pentru cumparaturi online, a realizat un sondaj care sugereaza ca 84% dintre e-comercianti vor avea oferte promotionale pentru inceputul sezonului de